Tworzenie konta w Google Analytics

Google Analytics to zdecydowanie najbardziej popularne rozwiązanie do mierzenia i analizowania ruchu na stronach www. Co najważniejsze jest to narzędzie darmowe.  Dla zaawansowanych użytkowników atutem jest tez to, że jest w pełni zintegrowane z innymi produktami od Google: AdWords, AdSense, Google Tag Manager, Google Shopping, Google Search Console. Wszystkie te narzędzia łącznie tworzą potężne narzędzie marketingowe dla specjalistów SEO i SEM.

W tym poradniku pokażemy jak utworzyć konto w Google Analytics, przypisać do niego użytkowników oraz wykluczyć SPAM ze strony.

 

Tworzenie konta Google Analytics

Na stronie: https://www.google.com/analytics/

Tworząc konto w Google Analytics należy pamiętać o tym, aby użyć maila gmailowego. Jeżeli takiego nie posiadamy najlepiej jest je założyć w stylu nazwafirmy@gmail.com

Dodanie uprawnień dla adminów

Przejdź do strony głównej Google Analytics. Kliknij na Administracja w górnym menu

dodawanie użytkownika w google analytics
Fot. dodawanie użytkownika w google analytics (krok 1)

Wybierz opcję Zarządzanie użytkownikami, która znajduje się w kolumnie po lewej stronie

dodawanie użytkownika w google analytics
Fot. dodawanie użytkownika w google analytics (krok 2)

W polu 1 (poniżej) wpisz odpowiedni adres e-mail, zaznacz pole numer 2 oraz kliknij na pole numer 3 i zaznacz wszystkie opcje:

  • Zarządzaj użytkownikami – umożliwia nadanie uprawnień przez osobę, która je otrzyma
  • Edytuj – umożliwia pełne wykorzystanie raportów oraz dostosowanie konta
  • Współpraca – umożliwia dodawanie odpowiednich adnotacji oraz dostosowanie Panelu
  • Zobacz i przeanalizuj – umożliwia wyświetlanie informacji dotyczących raportów i konfiguracji
dodawanie użytkownika w google analytics
Fot. dodawanie użytkownika w google analytics (krok 3)

Wykluczenie całego spamu z Analyticsa

Koniecznie trzeba zrobić to na samym początku, najlepiej jak nie będzie ruchu (inaczej trzeba potem filtrować, jeżeli ktoś chce “czyste” dane)

W ustawieniach należy przejść do View -> View Settings

ustawianie filtrów w google analyticsa potem zaznaczyć opcję, które wykluczy wszelkie roboty i crawlery znane Google’owi

wykluczenie znanych robotów w google analytics
Fot. wykluczenie znanych robotów

Następnie trzeba dodać wyjątki dla osób, które się będą zajmować stroną po adresie IP w View -> Filtres. Trzeba pamiętać, że to spowoduje brak pokazywania wyników wszystkich wizyt, akcji i czegokolwiek innego wykonanego przez Ciebie – jedynym wyjątkiem są transakcje.

filtry na widoku w google analytics
Fot. filtry na widoku w google analytics

potem przejść do dodawania nowego:

filtry na widoku w google analytics
Fot. filtry na widoku w google analytics

Wybrać “Create new filter” i zaznaczyć opcję jak poniżej:

Wpisz swoje firmowe i domowe IP. Możesz je sprawdzić wpisując w google frazę „What is my IP”.

Dodanie pozostałych filtrów powiązanych z botami językowymi – tekst do skopiowania: .{10,}

Oraz źródeł spamu:

filtry_spam w google analytics
Fot. ustawienie filtrów antyspamowych w google analytics

Ze względu na ograniczenie długości wpisywanego tekstu listę wykluczeń trzeba podzielić na dwie części i w Filter Pattern wkleić:

(best|dollar|100dollars|success|top1)\-seo|(videos|buttons)\-for|anticrawler|^scripted\.|\-gratis|semalt|forum69|7make|sharebutton|ranksonic|sitevaluation|dailyrank|vitaly|profit\.xyz|rankings\-|dbutton|\-crew|uptime(bot|check|\.com)|datract

A w drugim:

hacĸer|ɢoogl|responsive\-test|torrent\-to|magnet\-to|dogsrun|tkpass|free\-video|keywords\-monitoring|pr\-cy\.ru|fix\-website|checkpagerank|seo\-2\-0\.|platezhka|timer4web|share\-buttons|99seo|3\-letter|top10\-way

 

To powinno wyłapać większość niechcianego spamerskiego ruchu. Pamiętajcie że ciągle pojawiają się nowe źródła i kampanię trzeba aktualizować!

Tags: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *