3 min
15 października 2018
Na jakie elementy trzeba zwrócić szczególną uwagę projektując sklep z myślą o urządzeniach mobilnych?
25 milionów Polaków korzysta ze smartfonów, 20% z tego to użytkownicy 55+. W 2019 roku ponad 60% transakcji w sektorze fashion była zrealizowana z urządzenia mobilnego. Te statystyki dobitnie pokazują, że czasy pomijania użytkownika mobilnego dawno minęły. Wszystko co robimy projektując User Experience (UX) sklepu internetowego powinno odbywać się zgodnie z podejściem mobile-first, a nie jak to dotychczas było, przez dopasowywanie widoków desktop do ekranu mobile.
Posłuchaj artykułu w wersji audio.
Badania potwierdzają, że najistotniejsze czynniki skutecznie odstraszające klientów mobilnych to:
- zbyt długie formularze
- wolno ładujące się strony
- niedopasowanie treści do małych ekranów
- zbyt duża ilość kroków w procesie zakupowym oraz
- brak płatności mobilnych
Wszystkie z powyższych zarzutów można z łatwością zwalczyć wykorzystując szczyptę technologii oraz dobrych praktyk mobile UX, rodem z aplikacji natywnych.
Wyróżniającym się trendem są aplikacje PWA (Progressive Web Apps), które dostarczają niespotykaną wcześniej prędkość ładowania się stron i pełnoekranowe doświadczenie.
Mobilne metody płatności jak Apple Pay i Google Pay, oraz zdecydowany lider w Polsce (BLIK), skutecznie zmniejszają ilość kroków zakupowych, pozwalając na dokonanie transakcji nawet z poziomu karty produktu.
Projektowanie widoków mobilnych sklepu warto wreszcie oprzeć o schematy znane z aplikacji natywnych, nie przytłaczające natłokiem informacji i akcentujące elementy związane ze ścieżką zakupową.
Jarosław Trybuchowicz
Project Owner/ E-Commerce Expert