• contact@beecommerce.pl

  • +48 697 548 508

  1. Beecommerce
  2. Blog

Tworzenie konta w Google Analytics

2019-02-18

Google Analytics to zdecydowanie najbardziej popularne rozwiązanie do mierzenia i analizowania ruchu na stronach www. Co najważniejsze jest to narzędzie darmowe. Dla zaawansowanych użytkowników atutem jest tez to, że jest w pełni zintegrowane z innymi produktami od Google: AdWords, AdSense, Google Tag Manager, Google Shopping, Google Search Console. Wszystkie te narzędzia łącznie tworzą potężne narzędzie marketingowe dla specjalistów SEO i SEM.

W tym poradniku pokażemy jak utworzyć konto w Google Analytics, przypisać do niego użytkowników oraz wykluczyć SPAM ze strony.

Tworzenie konta Google Analytics

Na stronie: https://www.google.com/analytics/
Tworząc konto w Google Analytics należy pamiętać o tym, aby użyć maila gmailowego. Jeżeli takiego nie posiadamy najlepiej jest je założyć w stylu nazwafirmy@gmail.com
Dodanie uprawnień dla adminów
Przejdź do strony głównej Google Analytics. Kliknij na Administracja w górnym menu



Fot. dodawanie użytkownika w google analytics (krok 1)


Wybierz opcję Zarządzanie użytkownikami, która znajduje się w kolumnie po lewej stronie



Fot. dodawanie użytkownika w google analytics (krok 2)


W polu 1 (poniżej) wpisz odpowiedni adres e-mail, zaznacz pole numer 2 oraz kliknij na pole numer 3 i zaznacz wszystkie opcje:

  • Zarządzaj użytkownikami – umożliwia nadanie uprawnień przez osobę, która je otrzyma
  • Edytuj – umożliwia pełne wykorzystanie raportów oraz dostosowanie konta
  • Współpraca – umożliwia dodawanie odpowiednich adnotacji oraz dostosowanie Panelu
  • Zobacz i przeanalizuj – umożliwia wyświetlanie informacji dotyczących raportów i konfiguracji



    Fot. dodawanie użytkownika w google analytics (krok 3)

Wykluczenie całego spamu z Analyticsa

Koniecznie trzeba zrobić to na samym początku, najlepiej jak nie będzie ruchu (inaczej trzeba potem filtrować, jeżeli ktoś chce “czyste” dane)
W ustawieniach należy przejść do View -> View Settings



a potem zaznaczyć opcję, które wykluczy wszelkie roboty i crawlery znane Google’owi
Fot. wykluczenie znanych robotów

Następnie trzeba dodać wyjątki dla osób, które się będą zajmować stroną po adresie IP w View -> Filtres. Trzeba pamiętać, że to spowoduje brak pokazywania wyników wszystkich wizyt, akcji i czegokolwiek innego wykonanego przez Ciebie – jedynym wyjątkiem są transakcje.
Fot. filtry na widoku w google analytics

potem przejść do dodawania nowego:

Fot. filtry na widoku w google analytics

Wybrać “Create new filter” i zaznaczyć opcję jak poniżej:



Wpisz swoje firmowe i domowe IP. Możesz je sprawdzić wpisując w google frazę „What is my IP”.
Dodanie pozostałych filtrów powiązanych z botami językowymi – tekst do skopiowania: .{10,}
Oraz źródeł spamu:





Fot. ustawienie filtrów antyspamowych w google analytics


Ze względu na ograniczenie długości wpisywanego tekstu listę wykluczeń trzeba podzielić na dwie części i w Filter Pattern wkleić:
(best|dollar|100dollars|success|top1)-seo|(videos|buttons)-for|anticrawler|^scripted.|-gratis|semalt|forum69|7make|sharebutton|ranksonic|sitevaluation|dailyrank|vitaly|profit.xyz|rankings-|dbutton|-crew|uptime(bot|check|.com)|datract
A w drugim:
hacĸer|ɢoogl|responsive-test|torrent-to|magnet-to|dogsrun|tkpass|free-video|keywords-monitoring|pr-cy.ru|fix-website|checkpagerank|seo-2-0.|platezhka|timer4web|share-buttons|99seo|3-letter|top10-way


To powinno wyłapać większość niechcianego spamerskiego ruchu. Pamiętajcie że ciągle pojawiają się nowe źródła i kampanię trzeba aktualizować!

Beecommerce Contact Details:
Main address: ul. Mokotowska 1 00-640 Warszawa, Poland ,
Tel:+48-697-548-508, E-mail: contact@beecommerce.pl
Tworzenie konta w Google Analytics by

Dołącz do naszego zespołu!