8 min
18 października 2022
Frontend jako usługa: No-Code, Low-Code, czy High-Code?
Branża eCommerce jest konsekwentnie na czele wspaniałych innowacji oprogramowania. Szybkie i ciągle zmieniające się wymagania konsumentów wobec sprzedawców internetowych nie pozostawiają im wyboru.
Wraz z rosnącymi wyzwaniami rośnie liczba możliwych rozwiązań. Właściciele firm e-commerce mogą dosłownie kupić gotowe rozwiązania dla każdej części tech stack swojego sklepu internetowego. Przynosi to własny zestaw unikalnych wyzwań: Jak wybrać odpowiedni kawałek oprogramowania OOTB, aby zbudować super wydajny i unikalny sklep eCommerce?
Całe oprogramowanie istnieje na bazie kodu. Niezależnie od tego, czy rozwijasz go samodzielnie, czy korzystasz z rozwiązania z gotowym kodem bazowym i rozbudowujesz go. To właśnie tutaj będziesz musiał zdecydować, czy potrzebujesz aplikacji no-code, low-code, czy high-code.
W dzisiejszym artykule wyjaśnimy każde z tych rozwiązań oraz korzyści biznesowe wynikające z wyboru wysoko kodowego rozwiązania FEaaS.
Dlaczego warto zacząć od frontu?
W skrócie; Twój frontend eCommerce jest częścią Twojej strony internetowej, która bezpośrednio wchodzi w interakcję z konsumentami od początku do końca. To tutaj wszystkie inne komponenty Twojego nowoczesnego stosu technologicznego muszą się spotkać i współpracować, aby stworzyć bezproblemowe doświadczenie zakupowe.
Podsumowując - obecny stan wymagań konsumentów eCommerce jest prosty. Chcą oni, aby doświadczenia zakupowe online były:
Superszybkie
Wielokanałowe
Bezproblemowe
Spersonalizowane
Zaczynając od wysoce wydajnego i zoptymalizowanego frontu, możesz natychmiast poprawić najważniejsze wskaźniki dla swojego sklepu: doświadczenie klienta, współczynniki konwersji i przychody. Możesz spodziewać się radykalnej poprawy, wybierając odpowiednie rozwiązanie frontendowe dla swojego sklepu, co jest widoczne w wynikach większości dotychczasowych studiów przypadku.
Istnieje duża różnica pomiędzy rozwiązaniami typu no-code, low-code i high-code eCommerce frontend. Zrozumienie tych różnic jest niezbędne, abyś mógł od samego początku wybrać odpowiednie rozwiązanie dla swojej firmy.
Więc, który typ rozwiązania frontend jest dla Ciebie odpowiedni? To zależy od Twoich potrzeb i budżetu. Rozwiązanie no-code może być wystarczające, jeśli potrzebujesz prostego rozwiązania z ograniczonymi opcjami dostosowywania. Rozwiązanie low-code lub high-code może być lepsze, jeśli potrzebujesz większej elastyczności i dostosowania.
Oczekuje się, że do 2030 roku globalny rynek platform programistycznych typu low-code/no-code przyniesie 187 miliardów dolarów przychodu. Do 2024 roku będzie stanowił ponad 65% działalności związanej z tworzeniem aplikacji. Przewiduje się, że mieszanka low-code/no-code i konwencjonalnych innowacji zostanie przyjęta przez 75% przedsiębiorstw.
UserGuiding
Wybór odpowiedniego rozwiązania Frontend as a Service dla Twojej firmy jest kluczowy dla zbudowania najlepszego sklepu internetowego i interfejsu użytkownika dla Twojego rynku docelowego. Po przeczytaniu tego artykułu, powinieneś być w stanie rozróżnić swoje opcje i szybko podjąć świadomą decyzję.
Przejście na composable przynosi liczne korzyści, które zwiększają zadowolenie klientów poprzez:
Przejście na composable przynosi liczne korzyści, które zwiększają zadowolenie klientów poprzez:
Umożliwienie łatwiejszego skalowania i poprawy wydajności stron internetowych
Wsparcie dla architektury mobile-first
Szybsze i bezpieczniejsze aktualizacje
Zapewnienie zaawansowanej personalizacji
Zapewnienie najwyższej elastyczności
Przeczytaj więcej o korzyściach płynących z headless commerce
Silnie skomponowana podróż powinna zaczynać się od witryny sklepowej, ponieważ frontend napędza doświadczenie klienta.
Co to jest FEaaS o niskim kodzie i bez kodu?
Low-code i no-code to dwie frazy opisujące metody tworzenia aplikacji. Oba polegają na wykorzystaniu modelowania wizualnego w celu usunięcia złożoności z systemu.
Narzędzia no-code/low-code umożliwiają wielu firmom eCommerce tworzenie rozwiązań bez żadnej lub niewielkiej wiedzy technicznej. Narzędzia te pomagają firmom na wiele sposobów, takich jak zmniejszenie kosztów i skalowanie. Chociaż można rozróżnić procedury low-code i no-code, często są one używane zamiennie.
Grupa docelowa jest najistotniejszym rozróżnieniem między rozwiązaniami low-code i no-code. Programiści są na ogół bardziej zainteresowani platformami z możliwościami low-code. Z drugiej strony, użytkownicy biznesowi są zwykle bardziej zainteresowani platformami no-code.
Co to jest Frontend as a Service (FEaaS)?
FEaaS (Frontend as a Service) dostarcza firmom eCommerce rozwiązanie typu one-stop-shop do tworzenia wydajnych stron sklepowych od budowy do uruchomienia. Zapewnia im ekosystem chmurowych, rdzennych, opartych na mikroserwisach i opartych na API-first (high-code) modułów frontendowych, które Twoi programiści mogą łączyć w szybko działające rozwiązanie skoncentrowane na łatwości obsługi.
Programiści eCommerce mogą tworzyć, testować i rozpowszechniać angażujące doświadczenia frontendowe szybciej, lepiej i bardziej ekonomicznie dzięki pełnemu rozwiązaniu FEaaS. Dzięki FEaaS można tworzyć zoptymalizowane, dobrze przetestowane i wydajne interfejsy frontendowe, które są zorientowane na konsumenta, bez konieczności spędzania miesięcy na tworzeniu niestandardowego rozwiązania.
Korzystanie z kompleksowego rozwiązania FEaaS może zaoszczędzić firmie miesięcy czasu i nawet 500 tys. dolarów kosztów rozwoju. Szybsze wprowadzenie rozwiązania na rynek prowadzi do obniżenia kosztu TCO przy jednoczesnym zwiększeniu ROI i przychodów.
Jakie są więc różnice między low-code i no-code?
No-code
Wszystkie aplikacje internetowe, platformy i rozwiązania technologiczne wykorzystują kod. Jednak w niektórych przypadkach nie jest on widoczny dla użytkowników. Tego typu platformy są intuicyjne i zamiast tego zawierają komponenty wizualne, które pozwalają na łatwe tworzenie aplikacji metodą "przeciągnij i upuść".
Low-code
Platformy low-code zawierają funkcje drag-and-drop, które sprawiają, że są plastyczne i skalowalne. W razie potrzeby mogą być również ręcznie kodowane w otwartym i rozszerzalnym formacie. Jest to idealny scenariusz dla programistów, ponieważ mogą mieć swoje ciastko i zjeść je również. Nie muszą tracić czasu na replikowanie podstawowego kodu, więc rozwój następuje szybko.
W praktyce, low-code/no-code FEaaS rozwiązania łączą CMS, page builder i frontend. Kompromisem jest niewielki potencjał dostosowywania dla programistów. Może to być dobre dopasowanie dla małych i średnich firm, które nie są obeznane w technologii i wolą inwestować w marketing i sprzedaż, dopóki nie skalują się.
Patrick Friday, CEO w Vue Storefront
Więc, jeśli rozwiązanie no-code jest dobre tylko dla startupów lub małych firm, ale low-code nadal dławi potencjał dostosowywania i personalizacji, tworząc jednocześnie blokadę dostawcy, jaka jest odpowiedź dla przedsiębiorstw handlowych szukających najlepszego rozwiązania FEaaS?
Cóż, cieszę się, że pytasz. To prowadzi nas do trzeciej opcji: Rozwiązanie FEaaS o wysokim kodzie.
Czym jest wysokokodowe rozwiązanie FEaaS?
High-code Frontend as a Service to złożone rozwiązanie handlowe, które pozwala programistom korzystać z modułów opartych na chmurze, aby opracować wysoce wydajny frontend eCommerce.
High-code FEaaS zapewnia firmom kompleksowe rozwiązanie frontendowe, warstwę orkiestracji, różne wstępnie zbudowane komponenty i integracje, platformę chmurową i podstawowy motyw. Pozwala to na szybki start i tworzenie POC, jednocześnie oferując programistom całą elastyczność, której potrzebują, aby dostosować aplikację frontendową bez żadnych ograniczeń.
High-code FEaaS pozwala programistom dostosować kod i budować wysoce zróżnicowane sklepy z unikalnymi doświadczeniami klientów, jednocześnie zapewniając kompleksowy ekosystem narzędzi i aplikacji do budowy sklepu eCommerce od budowy do uruchomienia.
Korzyści z korzystania z High-Code FEaaS
Na dzisiejszym rynku eCommerce konsumenci (i Google) szukają wysokiej jakości, unikalnych, spersonalizowanych i super wydajnych doświadczeń zakupowych. Podejście typu "cookie-cutter" nie przyniesie oczekiwanych rezultatów na dłuższą metę.
To właśnie w tym miejscu high-code FEaaS zapewnia rozwiązanie pozwalające na szybką realizację unikalnych sklepów i wprowadzenie ich na rynek w ułamku czasu, bez utraty możliwości oferowania prawdziwie unikalnego sklepu i doświadczeń klienta.
Korzyści obejmują:
Ulepszone doświadczenia klientów: Największe w swojej klasie rozwiązania FEaaS zapewniają zoptymalizowaną wydajność sieci i mikroserwisy omnichannel. Technologie Progressive Web App są jednym ze sposobów, w jaki to osiągają. Główną zaletą PWA jest superszybka i omnichannelowa wydajność, która spełnia dzisiejsze wymagania klientów headlessowych.
Łatwe wdrażanie nowych funkcji: Podejście kompozytowe pozwala Twojemu programiście (lub Twoim marketerom) na błyskawiczne dodanie wymaganych elementów.
Niższe TCO & Zwiększone przychody: Ponieważ decydujesz się na ekosystem skutecznie zintegrowanych narzędzi i aplikacji, poświęcisz mniej czasu i kosztów na rozwój. Ze względu na wysoce wydajny charakter wybranych technologii w rozwiązaniu FEaaS o wysokim kodzie, Twój sklep będzie szybszy, Twój CX poprawi się, a współczynniki konwersji wzrosną, co doprowadzi do zwiększenia przychodów.
Szybszy TTM: Korzystając z gotowych komponentów, Twoi programiści mogą stworzyć stronę internetową lub aplikację w krótszym czasie niż zajęłoby im zbudowanie jej od podstaw. Korzystanie z kompleksowego rozwiązania FEaaS może pomóc Ci wprowadzić projekt na rynek nawet osiem miesięcy wcześniej niż w przypadku budowania go od podstaw. Gotowa architektura została zoptymalizowana pod kątem wydajności stron internetowych i jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Korzyści związane z kosztami i czasem są znaczące.
Dzięki integracjom API dla każdego komponentu stosu technologicznego możesz korzystać z najlepszych w swojej klasie aplikacji i szybko poprawić czynniki wydajności internetowej swojej witryny.
Elastyczność: wstępnie zbudowane moduły frontendowe są w pełni konfigurowalne, co daje programistom pełną swobodę w dostosowywaniu ich do swoich potrzeb i kontrolowaniu efektu końcowego.
No vendor lock-in: Jedną z istotnych zalet korzystania z rozwiązania FEaaS jest to, że pomaga ono zabezpieczyć sklep na przyszłość, pozostając agnostycznym w stosunku do wszystkich komponentów. W razie potrzeby elastyczność w zakresie zmiany dostawców w tech stack pozostaje po stronie właściciela firmy. Pozwala to na doskonałe dostosowanie sklepu do potrzeb.
Niższe koszty hostingu: Twój dostawca FEaaS powinien poprawić ogólne wydatki, oferując dedykowane, dobrze zarządzane i kompleksowe rozwiązanie w zakresie hostingu i infrastruktury.
Doskonała skalowalność: Dzięki podejściu modułowemu możesz napędzać wzrost dla jednej funkcji lub modułu bez uszczerbku dla jakości innych. Zapewnia to wydajną i niezawodną skalowalność. Nie tylko możesz modyfikować dowolną część witryny, ale ten elastyczny framework również to ułatwia.
O rozwiązaniu FEaaS opartym na wysokim kodzie Vue Storefront
Vue Storefront to sprawdzone i kompleksowe rozwiązanie FEaaS, które odpowiada na wszystkie wyzwania, przed którymi stoją współczesne firmy eCommerce. Zwiększy wydajność Twojej witryny, ukształtuje wysoce spersonalizowaną i spersonalizowaną podróż klienta i uwolni kreatywność Twojego dewelopera. Vue Storefront to najlepszy punkt wyjścia dla Twojego projektu eCommerce z wielu powodów, z których najważniejsze to:
Ulepszone doświadczenie klienta: PWA UI Vue Storefront jest zbudowany z myślą o szybkości i bezproblemowym działaniu od załadowania Twojego UI, komunikacji z wszystkimi innymi API, aż do kasy. Twoi klienci będą mogli cieszyć się omnichannelowym doświadczeniem zakupowym, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzystają.
Superszybka wydajność strony internetowej: Nasz frontend mocno skupia się na spełnianiu sygnałów rankingowych Google Core Web Vitals. Wstępnie wbudowane integracje z platformami eCommerce, CMS, wyszukiwaniem, innymi narzędziami 3-ciej strony i hostingiem w chmurze są testowane i optymalizowane pod kątem najwyższej wydajności internetowej.
Architektura Mobile-first: Następuje zmiana od handlu opartego na platformie internetowej w kierunku handlu mobilnego zorientowanego na klienta. Vue Storefront zapewnia szybkie, mobilne doświadczenia klientów, które zwielokrotniają konwersję i przychody.
Jeśli chcesz naprawić swoją wydajność i konwersję, jednocześnie tworząc i kontrolując doświadczenie klienta za pomocą agnostycznego ekosystemu integracji i ab API Orchestration Layer, możesz łatwo zebrać cały kompozytowy stos w jednym miejscu z Vue storefront.
autor oryginału: ESTELLE SLABBERT