7 min

26 maja 2023

Od zera do Composable Storefront: Jak budować szybko i efektywnie

Aby poprawić kluczowe wskaźniki sklepu internetowego, w tym doświadczenia klientów, współczynniki konwersji i przychody, należy zacząć od zoptymalizowanego i wydajnego frontendu. Wyniki licznych studiów przypadku pokazują, że wybór odpowiedniego rozwiązania frontendowego może prowadzić do znacznej poprawy wszystkich wymienionych wskaźników.

Kluczem do szybkiego i efektywnego zbudowania komponowalnego frontu jest użycie odpowiednich narzędzi i technik. W tym artykule poznamy niektóre z najlepszych praktyk i technologii, które mogą pomóc programistom zbudować frontend, który jest zarówno responsywny, jak i adaptowalny do ciągle zmieniających się potrzeb użytkowników

Czym jest komponowalny frontend?

Composable frontend jest kluczowym elementem całego composable commerce, który oddziela frontend od backendu.

Ponieważ frontend jest częścią Twojej witryny, która bezpośrednio wchodzi w interakcję z konsumentami od początku do końca, musisz nadać priorytet jej optymalizacji. Tylko szybki, mobilny front sklepu może ulepszać doświadczenie klienta, konwersję i przychody.

Dlatego właśnie właściwe podejście do rozwoju frontend jest kluczowe. Poznajmy możliwości.

Rozwój frontu na zamówienie

Niestandardowy frontend development polega na zbudowaniu frontu sklepu od podstaw przy użyciu np. frameworka Vue lub React js. Takie podejście zapewnia pełną kontrolę nad wyglądem i działaniem frontu sklepu.

Jedną z istotnych zalet custom frontend development jest to, że pozwala firmom stworzyć front sklepowy, który jest dostosowany do specyficznych potrzeb. Dzięki temu podejściu, firmy mają pełną kontrolę nad wyglądem i funkcjonalnością swojej strony internetowej. Mogą one stworzyć unikalne i charakterystyczne doświadczenie użytkownika, który odróżnia je od konkurencji.

Podczas gdy niestandardowy frontend może zapewnić unikalne i dostosowane doświadczenie użytkownika, może również mieć własny zestaw wad. Obejmują one powolny czas wprowadzania na rynek, ponieważ rozwój niestandardowy wymaga czasu, wiele prozaicznych i powtarzalnych zadań, które mogą pochłonąć cenne zasoby, a także znaczną ilość pracy u podstaw, która może być nieangażująca i nużąca dla programistów.

Rozwiązania specyficzne dla danej platformy

Innym podejściem do budowy composable storefront jest wykorzystanie rozwiązań specyficznych dla danej platformy. Rozwiązania te są zazwyczaj dostarczane przez platformy monolityczne i są zoptymalizowane do bezproblemowej pracy z ich istniejącą infrastrukturą. Niektóre przykłady to Spartakus dla SAP Commerce Cloud i commercetools Frontend dla commercetools.

Niektóre z kluczowych korzyści płynących z rozwiązań frontendowych specyficznych dla danej platformy obejmują:

  • Krótkoterminowe oszczędności kosztów

  • Dopasowanie do małych i średnich przedsiębiorstw

  • Krótki czas do POC

Teraz szybko wymieńmy niektóre z minusów.

Jedną z potencjalnych wad rozwiązań specyficznych dla platformy jest to, że mogą one nie być tak elastyczne jak niestandardowy frontend. Firmy mogą być ograniczone do funkcji i funkcjonalności dostarczanych przez platformę backendową, która może nie spełniać ich specyficznych potrzeb.

Postępując zgodnie z zasadami MACH, programiści mogą stworzyć kompozytową i modułową architekturę, która pozwala im łatwo wymieniać komponenty i dostosowywać się do zmieniających się potrzeb rynku. Jednak w przypadku rozwiązania specyficznego dla danej platformy, są oni ograniczeni przez stos technologiczny dostawcy, który może nie być kompatybilny z innymi technologiami.

Na przykład, jeśli firma wybiera rozwiązanie frontend specyficzne dla platformy, będą one ograniczone do korzystania z technologii backend dostawcy, który może nie być kompatybilny z innymi technologiami backend. To ogranicza ich zdolność do innowacji i dostosowania się do zmieniających się potrzeb rynku. Ilekroć chcą zmienić swoją platformę backend, muszą zbudować swoją warstwę frontend od nowa. Podobnie, technologia frontendowa dostawcy może nie być kompatybilna z innymi technologiami eCommerce, takimi jak headless CMS, rozwiązania płatnicze czy wyszukiwania.

Podczas gdy rozwiązania specyficzne dla platformy mogą oferować krótkoterminowe korzyści, ostatecznie skutkują one "headlessowym monolitem", który nie jest prawdziwie MACH-driven. Aby stworzyć kompozytową i modułową architekturę, która pozwala na łatwą innowację i adaptację, deweloperzy powinni wybierać rozwiązania technologiczne, które są vendor-agnostic i kompatybilne z innymi technologiami. W ten sposób mogą stworzyć prawdziwie MACH-driven cyfrowe doświadczenie, które spełnia potrzeby klientów i wyprzedza konkurencję.

Frontend as a Service: Niezależne rozwiązanie do tworzenia frontendów

Frontend as a Service (FEaaS) to usługa w chmurze, która zapewnia programistom wstępnie zbudowaną infrastrukturę frontendową do wykorzystania w ich aplikacjach. Rozwiązania FEaaS oferują szereg korzyści, takich jak dobra wydajność, optymalne koszty, zmniejszone ryzyko i krótki czas wprowadzania na rynek.

 

Dodatkowo, FEaaS stanowi potężne rozwiązanie dla wyzwań stawianych przez niestandardowy frontend i rozwój frontendów specyficznych dla danej platformy. W przypadku tworzenia frontendów na zamówienie wyzwaniem jest stworzenie unikalnego interfejsu użytkownika (UI) i doświadczenia użytkownika (UX), które odzwierciedlają markę i spełniają potrzeby użytkowników. FEaaS może zapewnić gotowe komponenty UI, szablony i systemy projektowe, które można łatwo dostosować i zintegrować z projektem, znacznie skracając czas i koszty rozwoju. Z drugiej strony, tworzenie frontendów dla poszczególnych platform wymaga od programistów budowania interfejsów użytkownika i interfejsów UX zoptymalizowanych pod kątem specyficznych wymagań każdej platformy. FEaaS zapewnia wsparcie międzyplatformowe i może być łatwo zintegrowany z różnymi platformami, umożliwiając programistom tworzenie spójnych i responsywnych UI, które są dostosowane do każdej platformy.

 

Na koniec porozmawiajmy o rozróżnieniach między no-code, low-code i high-code Frontend as a Service, aby wybrać idealny dla swojej firmy w oparciu o wymagania i budżet.

Low-code/no-code FEaaS

Dwa terminy, "low-code" i "no-code", odnoszą się do technik tworzenia aplikacji, które wykorzystują modelowanie wizualne w celu uproszczenia złożoności systemu. Narzędzia typu "no-code/low-code" pozwalają licznym firmom z branży e-commerce tworzyć rozwiązania przy niewielkiej lub zerowej wiedzy technicznej, pomagając im w ten sposób obniżyć koszty i rozwijać się. Chociaż można wyróżnić metody low-code i no-code, często są one używane zamiennie. Podstawową różnicą między nimi jest ich docelowa grupa odbiorców. Programiści zazwyczaj preferują platformy low-code, natomiast użytkownicy biznesowi są bardziej zainteresowani platformami no-code.

Rozwiązanie FEaaS o wysokim kodzie

High-code Frontend as a Service to kompozytowe rozwiązanie commerce, które umożliwia programistom tworzenie wysokowydajnego frontu eCommerce za pomocą modułów opartych na chmurze. To rozwiązanie oferuje firmom kompletny pakiet frontendowy, w tym warstwę orkiestracji, różne wstępnie zbudowane komponenty i integracje, platformę w chmurze oraz podstawowy motyw do szybkiego rozpoczęcia i stworzenia proof-of-concept. 

Programiści mają swobodę dostosowywania aplikacji frontendowej bez żadnych ograniczeń i konstruowania wysoce zróżnicowanych sklepów z unikalnymi doświadczeniami klientów za pomocą kompleksowego ekosystemu narzędzi i aplikacji dostarczanych przez rozwiązanie High-Code FEaaS.

Dzięki rozwiązaniom Frontend as a Service (FЕaaS) o wysokim kodzie, takim jak Vue Storefront, firmy mogą korzystać z gotowych integracji, które skracają czas rozwoju i zwiększają szybkość wprowadzania na rynek. Wykorzystanie przez Vue Storefront architektury headless umożliwia firmom stworzenie witryny sklepowej, która jest szybka i skalowalna, zapewniając dobrą wydajność. Dzięki optymalnym kosztom, firmy mogą zaoszczędzić na kosztach rozwoju i zmniejszyć koszty ogólne, tworząc jednocześnie unikalne doświadczenie storefront.

Wraz z rosnącą popularnością eCommerce, coraz trudniej jest firmom wyróżnić się z tłumu i stworzyć angażujące doświadczenie dla swoich klientów. Dlatego kluczowe jest dla nich posiadanie witryny sklepowej, która jest zarówno funkcjonalna, jak i estetyczna.

Chcesz wykonać podobny projekt?

Zapytaj o wycenę