Jak przełamać opór przed zmianą: 8 powodów biznesowych, aby przejść na rozwiązania composable.

Firmy, podobnie jak ludzie, mogą być odporne na zmiany. Kiedy na szali jest dolna linia firmy, perspektywa niepewności w przyszłości może być przerażająca. Pomimo tego, zmiany są czasami nieuniknione, a firmy powinny wiedzieć, aby dokonać tych zmian we właściwym czasie.

Jednym z mocno dyskutowanych obszarów zmian w zarządach eCommerce jest obecnie to, czy dokonać przejścia z monolitycznej platformy na architekturę composable.

Liderzy wykonawczy muszą zmienić swoje myślenie, aby postrzegać zmiany jako dobrze zaufane narzędzie do odporności i rozwoju biznesu, a nie jako zagrożenie. Pomimo ciągłej niepewności, firmy eCommerce mogą szybko dostosować się i rozwijać, gdy wdrożą rozwiązania composalble w swojej cyfrowej architekturze biznesowej. 

Platformy cloud-native będą służyć jako fundament dla ponad 95% nowych inicjatyw cyfrowych do 2025 roku - w porównaniu z mniej niż 40% w 2021 roku."-Gartner

Niniejszy artykuł zagłębia się w podstawowe zasady podejścia *MACH do kompozycyjności i ma na celu uproszczenie rozmowy o technologii poprzez wyjaśnienie dlaczego i jak w prostych kategoriach biznesowych. Pomoże on liderom biznesowym zrozumieć, w jaki sposób myślenie kompozycyjne będzie prosperować w nowoczesnym, bardziej burzliwym i stale ewoluującym środowisku eCommerce.

MACH Alliance jest organizacją non-profit współpracującą z firmami technologicznymi, pomagającą organizacjom korporacyjnym w poruszaniu się po złożonym krajobrazie nowoczesnych technologii. Wierzy i popiera korzyści biznesowe wynikające z otwartych systemów technologicznych, które są: Microservices, API-first, Cloud-native i Headless.

Korzyści biznesowe wynikające z wyboru konfiguracji composable

Chociaż większość liderów biznesowych bada i obejmuje tę całkowitą zmianę w branży, wielu będzie zastanawiać się, ponieważ większość rzeczywistych korzyści z Headless commerce jest tracona w tłumaczeniu między zespołami technicznymi i biznesowymi. 

Aby spróbować wypełnić tę lukę, przeczytaj niektóre z najczęstszych stwierdzeń ambasadorów i przedstawicieli composable commerce oraz powody stojące za tymi śmiałymi twierdzeniami. A zatem, zanurzmy się w tym.


1. Podejście composable pozytywnie wpływa na doświadczenie klienta i konwersje

W niedawnym wywiadzie dla PYMNTS.com, Julie Mall z Elastic Path dobrze to wyjaśniła, stwierdzając,

Podejście 'composable commerce' wykorzystuje szereg czołowych dostawców, 'skomponowanych razem', aby dać sprzedawcom i markom szereg gotowych rozwiązań, które pozwalają przedsiębiorstwom tworzyć własne doświadczenia klientów. Możliwości te są udostępniane za pośrednictwem interfejsów programowania aplikacji (API), co daje aspekt plug-and-play w tworzeniu całościowego doświadczenia klienta."

Jedną z wielkich zalet podejścia MACH do technologii composable jest to, że można znaleźć "out-of-the-box" mikroserwisy i integracje z gotowymi API. Są one wysoce konfigurowalne, aby stworzyć unikalne doświadczenia i podróże klientów. Aplikacje te skupiają się na dostarczaniu omnichannelowego doświadczenia zakupowego poprzez skupienie się na technologiach takich jak PWA, przy prędkościach, z którymi starsze monolity nie mogą konkurować.

Prędkość na miejscu jest siłą napędową nr 1, która przenosi klienta z bycia zwykłą przeglądarką do lojalnej i powtarzalnej konwersji w twoim lejku sprzedaży. Zoptymalizowane pod kątem wydajności możliwości omnichannel aplikacji composable commerce są niezaprzeczalnie niezbędne, aby Twój biznes eCommerce był przyszłościowy.

Według ostatniego badania przeprowadzonego przez Unbounce , 

  • Klienci są mniej skłonni do zakupu od sprzedawcy internetowego z każdą sekundą, która mija po załadowaniu strony. 

  • Na każdą dodatkową sekundę czasu ładowania, współczynniki konwersji spadają średnio o 4,42%. Prawie 70% konsumentów zgadza się, że szybkość strony wpływa na ich chęć zakupu w sklepie internetowym.

Powolna prędkość strony wpływa na konwersje i zagraża customer experience. Odsetek konsumentów, którzy wyrażają irytację, wzrasta do 54% wraz ze wzrostem czasu ładowania mobilnej strony firmy, a 80% klientów zgłasza, że powolne strony są bardziej obciążające niż te, które uległy awarii.

Przejście na kompozycyjny stos technologiczny pozwala stworzyć unikalne i zróżnicowane doświadczenie klienta. Firmy mogą łatwo dostosować swoje doświadczenia w sklepie internetowym za pomocą platformy composable commerce, aby lepiej zaspokoić potrzeby swoich docelowych klientów. Może to skutkować zwiększoną satysfakcją i lojalnością klientów oraz wyższymi współczynnikami konwersji.

2. Composable approach zwiększa przychody

Composable commerce pozwala sprzedawcom detalicznym na stworzenie superszybkiego i bezproblemowego doświadczenia zakupowego we wszystkich kanałach, w tym online, mobilnym, sklepie internetowym oraz mediach społecznościowych. Mocno podkreśla również wydajność stron internetowych i mobilnych, która jest coraz bardziej krytyczna dla Twojego sukcesu w eCommerce. 

Szybsze strony internetowe ➨ lepsza wydajność ➨ zwiększone konwersje ➡ wyższe przychody

Jak bardzo composable commerce wpływa na przychody sprzedawców eCommerce? W ostatnich studiach przypadków , widzieliśmy, że niektórzy detaliści osiągają znaczące zyski. Niektórzy aż o +131% zwiększyli przychody z urządzeń mobilnych i o +140% współczynniki konwersji.


Ponadto stwierdziliśmy, że korzyści z architektury composable wykraczają poza sprzedaż online. Detaliści, którzy przyjęli to podejście, zauważyli również wzrost sprzedaży offline oraz lojalności i satysfakcji klientów.

3. Composable commerce poprawia wydajność sieci

Jak wspomniano powyżej, aplikacje composable są tworzone z myślą o wydajności. Dzięki silnemu naciskowi na dostarczanie superszybkich rozwiązań, które już teraz spełniają rygorystyczne wymagania stawiane zarówno przez wyszukiwarki, jak i konsumentów, odciąża Cię w optymalizacji. 

Programiści Composable skupiają się na tworzeniu rozwiązań, które już teraz spełniają wymogi rankingu szybkości Google Core Web Vitals. Raport Core Web Vitals mierzy wydajność Twoich stron w oparciu o dane terenowe (dane dotyczące użytkowania w świecie rzeczywistym). 


Według Google "wydajność strony ma znaczenie, ponieważ dłuższe czasy ładowania strony mają poważny wpływ na współczynnik odrzuceń. Jeśli czas ładowania strony wzrośnie z 1 sekundy do 3 sekund, współczynnik odrzuceń wzrasta o 32%. A jeśli czas ładowania strony wzrośnie z 1 sekundy do 6 sekund, bounce rate wzrasta o 106%."

4. Migracja do composable tech stack pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze i zmniejszyć TCO (całkowity koszt posiadania)

Koszt posiadania nie jest prostą, nieskomplikowaną kalkulacją. Przedsiębiorstwa często skupiają się na pewnych rodzajach wydatków i tracą z oczu całkowity spodziewany koszt w dłuższej perspektywie. Opłaty związane ze zmianą i ulepszeniem stosu handlowego są jednym z najczęściej pomijanych wydatków. 

Firmy często robią plany na teraźniejszość, ale kiedy czasy się zmieniają, firmy muszą przechodzić znaczące zmiany, które są drogie w zarządzaniu w ramach wcześniej ustalonego budżetu. Ponadto, jeśli firmy chcą być na bieżąco z szybko zmieniającymi się trendami konsumenckimi, ulepszenia i aktualizacje będą nieuniknione, co sprawia, że kluczowe jest przewidywanie, jakie będą te wydatki w przyszłości. 

Przedsiębiorstwa powinny być przygotowane na następujące zmiany:

  • Ulepszenia w systemie eCommerce

  • Konserwacja

  • Aktualizacje lub zmiany dokonywane przez partnerów technologicznych stron trzecich

  • Zmiany backendu w celu zaspokojenia potrzeb firmy

  • Aby nadążyć za wymaganiami klientów, należy opracować nowe doświadczenia użytkowników.

Te dostosowania mogą być kosztowne w przypadku konwencjonalnych platform legacy, ponieważ ich sztywna architektura sprawia, że modyfikacje są bardziej złożone, co podnosi koszty rozwoju. Z drugiej strony, rozwiązania composable oferują większe możliwości adaptacyjne i zmniejszają całkowity koszt zmian o około 40% w porównaniu z nieelastycznymi platformami starszego typu.

Korzystanie z kompleksowych rozwiązań kompozycyjnych, takich jak Vue Storefront Frontend as a Service, może zaoszczędzić firmie do 8 miesięcy czasu rozwoju i 500 tys. dolarów kosztów wejścia na rynek. 

Jak wspomniano powyżej, uruchomienie nowej witryny nie jest całkowitą sumą obliczania TCO. Bieżące utrzymanie i aktualizacje w trakcie jej życia znacząco określają, ile dokładnie płacisz za swoje rozwiązanie.

To właśnie tam, gdzie rozwiązania kompozycyjne o wysokim kodzie (Vue Storefront out-of-the-box frontend) naprawdę robią różnicę dla Twojego wyniku w dłuższej perspektywie. Dostawca będzie stale poprawiał swój produkt i wydajność, swobodnie wdrażając go do twojego stosu technologicznego.



5. Konfiguracja Composable uodporni Twój sklep na przyszłość

Composable commerce wykorzystuje bezgłową architekturę, która odłącza frontend UI (warstwa prezentacji) od backendowej logiki biznesowej (platforma eCommerce). 


Możesz wtedy używać tylko tych komponentów, których potrzebujesz, aby zbudować całą infrastrukturę techniczną z różnych najlepszych rozwiązań dedykowanych do mniejszych, konkretnych zadań, które komunikują się za pomocą interfejsów API. Obejmują one indywidualne aplikacje dla Twojego UI, zarządzania treścią, płatności, wyszukiwania i innych.

Przejście na composable pozwala na:

  1. Future-proof your store by remaining agnostic: Masz pełną swobodę w wyborze aplikacji, których potrzebujesz, nie ma blokady ze strony dostawcy ani systemu "one-size-fits-all". Możesz dostosować swój sklep od UI do hostingu i zachować własność swoich dostosowań.

  2. Zwiększenie wydajności operacyjnej: Kompozycyjna platforma commerce może pomóc firmom usprawnić ich działania, ułatwiając zarządzanie zapasami, zamówieniami i innymi procesami backendowymi. Może to prowadzić do zmniejszenia kosztów i zwiększenia zysków.

  3. Wyprzedzić konkurencję: Poprzez szybkie dostosowanie się do zmieniających się warunków rynkowych i preferencji klientów, firmy korzystające z composable commerce mogą wyprzedzić konkurencję.

  4. Wejdź na nowe rynki: Dzięki composable commerce firmy mogą szybko uruchomić i zarządzać wieloma sklepami internetowymi w różnych krajach lub regionach. Może to pomóc im w rozszerzeniu zasięgu i zwiększeniu bazy klientów.

  5. Napęd innowacji: Composable commerce zapewnia firmom elastyczność, aby szybko eksperymentować z nowymi pomysłami i technologiami. To może pomóc im napędzać innowacje i pozostać na czele branży eCommerce, jednocześnie zatrzymując najlepsze talenty. Najlepsi programiści lubią pracować z najnowszymi technologiami.

6. Przejście na architekturę composable pozytywnie wpływa na twoje zespoły dev i marketingowe

Najbardziej udane firmy wiedzą, jak zatrzymać najlepsze talenty. 

Programiści znajdujący się w czołówce najnowszych technologii kochają to, co robią, a właśnie to oferuje im composable commerce. Pozwala im być zwinnym i elastycznym, jednocześnie skupiając się na projekcie, treści, dostosowaniu i optymalizacji. Tworzenie interfejsu użytkownika Twojego sklepu na bazie rozwiązania high-code zwiększa również ich poczucie własności produktu, ponieważ wszelkie dostosowania są własnością, a nie wynajmowane.

Z drugiej strony, Twoi marketerzy doświadczą poczucia niezależności, ponieważ architektura composable pozwala im na swobodne aktualizowanie i dostosowywanie funkcji na frontendzie bez ingerencji w logikę biznesową backendu. To również nieuchronnie poprawia doświadczenie klienta, ponieważ najnowsza treść jest stale aktualizowana bez potencjalnych przestojów Twojej witryny.


7. Migracja do architektury composable jest szybsza i bezpieczniejsza niż replatformacja systemu monolitycznego

Twoim głównym powodem rozważenia repatformingu są potencjalne zyski z przejścia na inne rozwiązanie technologiczne. To powiedziawszy, głównym czynnikiem odstraszającym dla większości firm internetowych jest czas potrzebny do migracji ich platform, który jest zazwyczaj długi. Ale proces ten można skrócić (i zabezpieczyć), używając technologii unikalnie dostosowanych do composable commerce, takich jak metoda Strangler. 

Metoda Strangler jest popularna w architekturze i budowie kompozycyjnego sklepu. Celem jest "uduszenie" starej monolitycznej aplikacji z czasem poprzez zastąpienie jej mniejszymi, bardziej kontrolowalnymi mikroserwisami, krok po kroku. Pozwala to na etapowe podejście do przechodzenia z architektur monolitycznych do kompozycyjnych, co oznacza, że możesz kontrolować swoje ryzyko i wydatki. Pozwala to również na śledzenie poprawy wydajności dla każdej pojedynczej aplikacji.

Jeśli jesteś wysoce niechętny ryzyku, to podejście jest idealne, co prowadzi nas do następnego punktu.



8. Możesz migrować do architektury composable przyrostowo, nadal działając na swojej obecnej platformie eCommerce

Korzystanie z metod takich jak Strangler ułatwia migrację sklepu eCommerce do nowej architektury bez konieczności przebudowy od podstaw w jednym ruchu. Jeśli chcesz szybko poprawić wrażenia klientów i zwiększyć wydajność, zastąpienie frontu swojego starszego systemu jest dobrym miejscem do rozpoczęcia. 

Dzięki migracji UI (frontend) do aplikacji kompozycyjnych, od razu zobaczysz poprawę w SEO, CX i metrykach UX. Możesz kontynuować korzystanie z obecnej platformy eCommerce i logiki biznesowej, jednocześnie poprawiając i personalizując warstwę prezentacji (UI).

Nadszedł czas, aby przełamać status quo

Ogólnie rzecz biorąc, composable tech stack to elastyczny i potężny sposób na prowadzenie biznesu. Jeśli jeszcze z niego nie korzystasz, nadszedł czas, aby się przełączyć. Zaprojektowany, aby ułatwić Ci życie jako właścicielowi firmy, zalety migracji do kompozycyjnego stosu technologicznego znacznie przewyższają powody, dla których opierasz się zmianom. 

Używając najlepszych narzędzi do każdego zadania, możesz uniknąć bólu głowy, który pojawia się przy próbie użycia jednej platformy do wszystkiego. A jeśli coś pójdzie nie tak z jednym komponentem, możesz go po prostu wymienić bez konieczności przeprojektowywania lub przebudowywania całego sklepu.

Porozmawiajmy! O tym, jak Twoja firma eCommerce może migrować do kompozycyjnego stosu technologicznego, nie tracąc przy tym czasu i natychmiast poprawiając wydajność i doświadczenia klientów.

autor oryginału: Estelle Slabbert