4 min

5 czerwca 2023

Kody rabatowe - sposób na pozyskiwanie klientów.


Promocyjne kody są jednym z najczęściej poszukiwanych elementów w polskiej branży e-commerce. Z punktu widzenia konsumenta, zaoszczędzone pieniądze przy zakupach mogą wpłynąć na wybór konkretnego sklepu internetowego. W jaki sposób namówić klienta do zakupu? W jaki sposób zachęcić klienta do korzystania z oferty? Dla sklepu internetowego kluczowym narzędziem są promocje i rabaty. Badania opinii wykazują, że atrakcyjna cena jest najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze oferty w e-commerce, a nawet 90% ludzi kupujących online szuka okazji cenowych.

Kod rabatowy czy promocja

Promocje w postaci kuponów dają firmom możliwość zyskania lojalności klientów, ponieważ ci, którzy korzystają z tych ofert, chętniej powracają do danego sklepu. Kupony i bony mogą mieć różne formy, np. kod rabatowy do wpisania podczas składania zamówienia lub bon do wykorzystania przy kolejnej transakcji. Jeżeli oferta jest ograniczona czasowo lub ilościowo, sprawia, że klienci czują się zmotywowani do szybkiego skorzystania z niej. W sklepie internetowym kody rabatowe i kupony są jednymi z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych.

Natomiast specjalne oferty skierowane do stałych klientów są jednym z narzędzi na utrzymanie ich lojalności.  

Celem promocji jest przyciągnięcie klienta i zachęcenie go do zakupu. Dzięki temu więcej osób będzie korzystać z oferty, generując większe zyski. W tym celu można zastosować kody rabatowe i vouchery, które dają klientom dostęp do zniżek, darmowej dostawy lub innych premii w sklepie internetowym.

Kupony rabatowe zazwyczaj oferują trzy rodzaje zniżek: kwota stała zmniejszająca wartość koszyka, rabat procentowy od produktu lub wartości zamówienia lub gratisowy produkt lub usługa (np. dwa za jedną cenę, darmowa wysyłka, opakowanie na prezent, gadżety reklamowe itp.).  

Przy ustalaniu wysokości zniżki należy pamiętać o równowadze, aby cena końcowa nie była ani zbyt wysoka, ani zbyt niska. Zaledwie 1 procent rabatu nie zachęci klienta, ale już 60 procent brzmi jak wyprzedaż. Zwykle proponowane zniżki wynoszą od 5 do 20 procent.

Cel: przyciągnąć klientów

Jeśli właściciele sklepów zdecydują się zaoferować kody rabatowe lub inne korzyści swoim przyszłym nabywcom, likwidują niektóre elementy mogące odstraszyć ich przed zaprzyjaźnieniem się z danym brandem. Można powiedzieć, że kosztem części swojego dochodu, sklep podejmuje ryzyko, z jakim spotyka się klient, decydując się na nową markę. Taka postawa przyczynia się również do wzmocnienia zaufania nowego klienta do danego brandu od samego początku, co tworzy grunt dla długotrwałych relacji i kolejnych zakupów w sklepie internetowym. 

Kolejnym plusem obniżek i kampanii sprzedażowych jest redukowanie strat wynikających z niesprzedanych zapasów produktów. Oferując dany produkt ze zniżką, sprzedawca ogranicza ryzyko konieczności utylizacji zalegających towarów lub sprzedaży ich poniżej kosztów. Dodatkowo uwalnia się miejsce w magazynie, które można wykorzystać do składowania nowych, bardziej poszukiwanych produktów.

Serwisy z kuponami rabatowymi

Według doświadczeń rynkowych realizowanie strategii ze stronami z kuponami działa na korzyść rozwijania sprzedaży i zdobywania nowych klientów. Klienci, którzy korzystają z kuponów szukają kodów rabatowych w serwisach, często stanowią ostatnią fazę w procesie zakupowym, co czyni te witryny bardzo przydatnym narzędziem w procesie pozyskiwania klientów. Warto rozważyć oferowanie promocji w postaci rabatów, zniżek, kuponów promocyjnych które mogą zachęcić nowych klientów do skorzystania z oferty twojej marki. 

Z punktu widzenia klienta, strony oferujące kupony przyczyniają się do zwiększenia zadowolenia z zakupów. Klient, który sam znalazł i wykorzystał kod rabatowy, doświadcza pewnej radości i satysfakcji, kiedy widzi, że wartość koszyka zmniejsza się i cena do zapłaty jest niższa.

Zalety takich stron:

  • Portale oferujące kupony specjalizują się w przekształcaniu potencjalnych klientów w kupujących. To oznacza, że grupa docelowa odwiedzająca takie strony ma wyższą konwersję niż ta na pozostałych portalach.

  • Witryny z kodami rabatowymi przyciągają duże grono ludzi.

  • Są one dobierane w segmencie użytkowników, przeprowadza się na nich analizy i testy, co pozwala na personalizowane oferty dla reklamodawców.

  • Strony oferujące kody rabatowe dają szansę pozyskania nowych klientów oraz zwiększenia zysków z kupujących, poprzez oferowanie im wyjątkowych rabatów.

  • Powiększa to również świadomość i widoczność marki. 

Obniżki zgodne z prawem

Przepisy prawne (tzw. dyrektywa Omnibus) nakładają teraz na sprzedawców obowiązek informowania klientów o rzeczywistej wysokości obniżki ceny produktu. Dlatego muszą oni gromadzić dużą ilość danych oraz zapewnić odpowiednią ich prezentację na ekranie. Nasz zespół opracował i wprowadził odpowiednie narzędzia i modyfikacje graficzne, co stanowi dodatkową korzyść dla naszych użytkowników - nasz autorski widget pokazuje historię zmiany ceny danego produktu w czytelnej formie wykresu. Obowiązek ten dotyczy ogłoszonej powszechnie, obejmującej wszystkich klientów obniżki ceny. Jeśli stosujesz tylko indywidualne kody promocyjne, unikalne dla każdego ze swoich klientów, nie musisz stosować tej dyrektywy.

Chcesz wykonać podobny projekt?

Zapytaj o wycenę